(GEANNULEERD) Q&A met HMCC

maandag 22 januari

Accreditatie

n.n.b.

Locatie/Tijd

Online via Teams / 17:15 tot 18:15 uur

Organisatie

Huisartsenorganisatie West Friesland

Aantal ingeschreven deelnemers

0

Voor

Huisartsen Huisarts in dienst Waarnemers Alle gebruikers Huisarts leden Meer groepen weergeven

Inloggen en inschrijven

Omschrijving

Op 22 januari van 17.15 tot 18.15 uur organiseert HWF een Q&A met HMCC.


HMCC is een organisatie die met een hybride en toekomstbestendige manier van werken positief kan bijdragen aan het tekort aan doktersassistenten. HMCC biedt zorg op afstand door assistentes mee te laten bellen voor jouw praktijk. HMCC kan voor de praktijk de telefoon beantwoorden op momenten dat de praktijk daar behoefte aan heeft. Zo wordt de druk op assistente(s) in de praktijk verlaagd en ontstaat ruimte voor de assistente in de praktijk. 


Heeft jouw praktijk interesse in een samenwerking met HMCC? Meld je dan aan voor de Q&A via Corpio. Na aanmelding ontvang je uiterlijk een week van tevoren de Teams-link voor de Q&A per e-mail.


Als je vragen hebt over de Q&A, kan je contact opnemen met Sterre Otten via s.otten@hwf.nl.


Praktische informatie

Hieronder wordt het concept van HMCC op hoofdlijnen toegelicht.

Welke ondersteuning biedt HMCC?

  • HMCC biedt de mogelijkheid om de huisartsenpraktijk te ondersteunen bij alle vormen van telefonische triage en patiëntcontacten. De ervaren doktersassistent van HMCC zal net als jouw eigen assistent op de praktijk: afspraken maken, zelfzorgadvies geven en met hoge kwaliteit triageren. De voorkeur blijft wel dat er altijd fysiek een assistent aanwezig is op de praktijk.

Hoe werkt het?

  • HMCC koppelt met het HIS en met de telefoonlijn van de huisartsenpraktijk. HMCC kan koppelen met alle HISSEN.
  • HMCC maakt per praktijk een plan op maat, op basis van de ondersteuningsbehoeftes.
  • De implementatie van HMCC bij de praktijk duurt 3 tot 4 weken. Dit implementatietraject moet bij elke praktijk worden gedaan voordat zij kunnen gaan werken met HMCC.

Wat is het financiële plaatje?

  • HMCC hanteert een vast maandbedrag dat gebaseerd is op de omvang van de praktijk en het hiervoor te reserveren assistententeam (dat beschikbaar is van maandag t/m vrijdag van 8:00-17:00). Bijvoorbeeld: voor een praktijk met 0-3500 patiënten is dit abonnementstarief € 265,00 en voor een praktijk met 3500-7500 patiënten is dit bedrag € 575,00.
  • Naast het maandelijkse abonnementstarief, zijn er ook kosten per gesprek dat via HMCC wordt afgenomen. HMCC en de praktijk maken voor de start van de samenwerking, een inschatting van het gemiddelde aantal gesprekken per maand. Op basis daarvan, en het maandelijkse abonnementstarief, wordt het financiële plaatje gemaakt.
  • Om de maand (in het begin na 2 weken) vindt er een evaluatie plaats hoe veel telefoontjes er door HMCC worden behandeld. Als het meer of minder telefoontjes zijn, worden de kosten hierop aangepast.
  • Leden van HWF ontvangen een korting van 10% op de vaste kosten per maand en 35% op de eenmalig aansluitkosten.

Interesselijst

Zit er geen geschikte datum tussen of zit de scholing vol?
Schrijf je in voor de interesselijst en ontvang een email als er een nieuwe datum beschikbaar komt.

Log in om jezelf aan te melden voor de interesselijst